Jane Austen sau „Austenland”

Aseară făceam ordine prin bibliotecă și am descoperit colecția Jane Austen de la Adevărul, din 2011. Eram în anul doi de facultate când a apărut. Pe timpul când îmi plăceau romanele cu final fericit trase în culori de macaron și filmele cu Keira Knightley în rolul principal. :) Ce ani frumoși! Fotografia este de ieri. În fundal: Beautiful Estee Lauder - Sensuous Noir fragrance și o splendidă Campanula într-o găletușă foarte drăguță.

Nu am putut să mă abțin și am răsfoit câteva pagini de internet în căutarea câtorva imagini cu alte colecții colorate. Mi-au atras atenția o grămadă de desene, fotografii, comentarii absolut drăguțe și pozitive. Cât de frumos ar fi să știm și noi să ne popularizăm literatura în acest fel. Din păcate critica negativă a devenit o ocupație din ce în ce mai des întâlnită la noi. În loc să scoatem în evidență și să apreciem ceea ce avem, preferăm să distrugem, să uităm. Așa au rămas în negura timpului enorm de mulți scriitori care au scris impresionant, dar care nu au reușit să intre în grațiile criticilor, implicit în ale cititorilor. 
Noi nu reedităm, noi nu știm să ne vindem marfa. Este foarte trist. Puțini adolescenți ar lua în mână o carte îngălbenită, tipărită pe hârtie de proastă calitate (gen cele publicate prin anii `60-`70-`80), voluminoasă (pentru că sunt cărți care cuprind 2-3 romane) și cu enorm de multe cuvinte pe pagină. Avem nevoie de mai multă culoare, fie ea și aceea inspirată de produsele din rafturile cofetăriei. Avem nevoie de mai multă viață, pentru că cine ne oferă viață dacă nu cuvintele, cărțile.
Ilustrații atrăgătoare pentru domnișoare
Îmi imaginez niște desene asemănătoare cu personajele din romanul Ion.
Dacă tot se poartă vintage, ar fi frumos ca atunci când cumperi o carte să primești și niște semne atrăgătoare.
Lovely!

Comments

  1. Eu sînt înnebunita dupa semnele de carte, am început sa le colectionez dar se gasesc mai greu decît s-ar crede :).
    Good point cu editiile sumbre d'antan. Pentru unu' ca mine, care scormoneam dupa carti prin anticariate, numele editurii era cel mai important criteriu, dar pentru generatia de astazi (si fiica-mea e un exemplu graitor) e nevoie de mai mult ca sa puna mîna pe-o carte - din pacate, sau din fericire nici nu mai stiu :D

    ReplyDelete
  2. Da. Si eu iubesc semnele de carte! Si iar da, e foarte important si look-ul cartii in zilele noastre! :)

    ReplyDelete

Post a Comment